Camp Friendship and the Olympics - Reisverslag uit Annandale, Verenigde Staten van Willeke Kampen - WaarBenJij.nu Camp Friendship and the Olympics - Reisverslag uit Annandale, Verenigde Staten van Willeke Kampen - WaarBenJij.nu

Camp Friendship and the Olympics

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Willeke

15 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Annandale

Alweer een week voorbij. Nog even volhouden tot ik iedereen weer kan zien. Want natuurlijk heb ik wel een beetje heimwee en heb ik ontzettend veel zin om thuis te komen en te starten met mijn studie in Gron. Maar omdat het nooit leuk is om te schrijven over die dingen (en omdat ik, behalve in de eerste week, veel mensen ken waar ik mee om ga hier waardoor het allemaal een stuk minder erg is :) ) ga ik daar niet uitgebreid op in. Bovendien is het nog maar 1 weekje. Dinsdag de 25ste kom ik aan op Schiphol. Ik heb al een Hostel geboekt voor m'n nachtjes in NY (heel goedkoop, speciaal voor jonge reizigers), dus dat zit allemaal wel goed.

Ok, nu eerst even terug naar afgelopen week. Al mijn campers waren high-funtioning met een lichte vorm van mentale retardatie (even voor mn lieve zusje, mentale retardatie wordt gebruikt als een ander woord voor geestelijke handicap/verstandelijke beperking ;) . Het leuke was dat mijn campers echt alles geweldig vonden en bereid waren alles te proberen. Vooral music en Arts and Crafts waren erg geliefd maar ook hebben we veel peddleboating en tie-dying gedaan (t-shirts op een speciale manier verfen). Door het warme weer (ja het is hier echt heel warm nu) konden we ook veel in het meer zwemmen.

De avondprogramma's hadden het thema: de Olympische Spelen. De cabins waren verdeeld over 4 landen (waaronder Nederland!) die ze moesten vertegenwoordigen tijdens wedstrijden (bijv. tekenwedstrijden). Vooral de eerste avond was echt geweldig. We gingen in een echte optocht door het hele kamp om het Olympisch vuur naar de vuurplaats te brengen. Iedereen was in de kleur van zijn/haar land en met de nationale vlag op de wang geschilderd. Beetje jammer dat de Amerikanen dachten dat de Nederlandse kleur rood is. (Why orange?! It's not even in your flag!). Het Nederlandse volklied werd zelfs gedraaid waarop ik en Lisa (het enige andere NLse meisje op dit moment) natuurlijk even flink ons land vertegenwoordigden. We probeerden de mensen hier wat Nederlands te leren maar dat is echt een verloren zaak.
Ondertussen was ik ingedeeld bij Ierland en liep dus samen met mijn campers helemaal in het groen bedekt met klavertjes. Een hoop lol die avond!

Campout was iets minder deze week. Ik ga het niet eens beschrijven hier op mijn weblog want het is gewoon te vies en het kostte met bijna de hele nacht om alles op te ruimen en de camper schoon te krijgen. Na dit werk hier ben ik echt nergens meer vies van en kan ik alles op dat gebied aan.

Over het algemeen weer een zeer geslaagde week! Geen behaviours, geen regen en een hechte groep campers.

Toen camp weer leeggelopen was moesten we natuurlijk weer met een nieuw plan komen voor het weekend. Omdat niemand echt een heel weekend weg wilde (laatste weekend op kamp!) besloten we dus om te gaan kamperen op het eiland dat aan kamp toebehoord. Gisteravond dus met z'n drieën in de kano samen met alle spullen die nodig zijn voor primitief kamperen. 1 counselor ging zwemmend daarheen hoewel het echt een enorm lange 'rit' is. Het was een hele klus om daar droog aan te komen voordat het donker werd maar het is ons gelukt!
Eerst een kampvuur maken zodat we wat konden zien en we konden beginnen aan onze s'mores. (Ik weet niet of ik die al heb beschreven maar voor de zekerheid: s'mores zijn grahamcrackers met chocola en een marsmallow ertussen. Ze zijn hier echt enorm populair en kunnen zeker niet ontbreken bij een kampvuur.) Daarna tot middernacht hartenjagen gespeeld. Toen kwamen we op het idee nog even te zwemmen want het water was nog steeds lekker warm. Nadat we onszelf gedroogd hadden bij het kampvuur konden we lekker slapen in onze slaapzakken in de open lucht.
Vanochtend nog even gezond op the dock voordat we weer terug moesten kanoën. Het begon namelijk enorm te waaien en door de golven was het vrij lastig om niet om te kiepen! Natuurlijk hadden we allemaal onze camera's bij ons dus we waren erg blij toen we weer veilig aan land waren.

Het is hier nu 3 uur 's middags. De rest van de dag heeft iedereen hard nodig voor kleren wassen en vanavond gaan we voor de laatse keer uit eten met de groep die ik erg zal missen.

Ergens had ik verwacht (misschien wel gehoopt) dat de laatste week een rustig weekje zou worden. Ik zat er echter helemaal naast. Volgende week werk ik met acht teenage boys! 12-17 jaar oud en waarschijnlijk allemaal adhd of odd. Wel super dat ik ook nog even met deze groep kan werken want dat is eigenlijk de enige die ik nog niet heb gehad. Ik heb er erg veel zin in, het zal vast heel vermoeiend zijn maar ik denk dat ik ook zeker weer een veelbewogen week zal hebben met een hoop lol.

Donderdag is de laaste dag en die avond blijf ik bij Monica slapen, hier in Minnesota. Zij brengt mij (om 4am!) naar het treinstation en dan begint mijn terugreis. Ik weet niet zeker wanneer ik mijn volgende (misschien wel laatste) verhaal kan schrijven. Waarschijnlijk pas als ik in New York ben aangekomen.
Jullie zien t wel weer verschijnen :)

Heel veel liefs,

  • 15 Augustus 2009 - 20:11

    Lizet:

    Ik kan me voorstellen dat je inmiddels ook wel erg zin hebt om naar huis te gaan. Dat gevoel heb ik namelijk al na 3 weken op vakantie! Wel leuk dat jij inmiddels ook lekker warm weer hebt zodat je lekker kan zwemmen. In Nederland is het inmiddels ook weer erg mooi weer. Ik wens je nog erg veel lol toe en hoop dat je laatste campers ook een beetje leuk zijn! Ik ben erg benieuwd naar de foto's zodat ik ook een beetje een beeld kan vormen bij al je verhalen.
    Kusjes uit Nederland

  • 16 Augustus 2009 - 12:44

    Mama:

    Nog 4 dagen en dan een boeiende reis terug.Geniet er nog van want als je een poosje terug bent zul je de hectiek ook weer missen.Je hebt heel veel geleerd. Talenten van jezelf ontdekt waarvan je niet wist dat je ze had. Geweldig! Gelukkig en ook normaal heb je ons wel gemist. Wij natuurlijk jou ook maar wij hadden elkaar. Nu kunnen wij en jij aftellen. Straks lekker met je nieuwe start in Gron aan de gang. Lieverd sterkte met de laatste loodjes en met het afscheid nemen donderdag en een goede reis! Dikke kus!

  • 16 Augustus 2009 - 12:58

    Sjoerd:

    Een lekker strontweekje dus! Ja, ik denk ook dat Groningen je mee zal vallen, nu je dit kamp het meegemaakt. Een betere voorbereiding kon je je niet wensen :-). Ja natuurlijk zien we erg naar je uit, maar zover is het nog niet. Nog even genieten van NY en nagenieten van de leuke weken die je hebt meegemaakt, de mensen die je hebt leren kennen en het ongetwijfeld moeilijke afscheid .. Heel veel sterkte en plezier dus nog! Veel liefs!

  • 16 Augustus 2009 - 16:51

    Marga:

    Lieve Willeke, net terug van onze Italië vakantie,vol rust luieren etc. etc. heb ik me eerst maar eens over al je geschreven verhalen gebogen. Alles achter elkaar lezend is er maar een woord dat ik hier graag voor je wil "uitspreken": RESPECT !!!!!
    Jeetje meisje wat ben jij een bijzonder mens dat je zoveel energie, liefde en enthousiasme op kunt brengen voor de mensen om je heen en zelfs nog energie over hebt om dingen te doen die we hier niet in ons hoofd zouden halen, zoals illegaal het Hilton binnen sluipen !
    Ik hoop dat je ook van je terugreis én je dagen in NY zo zult genieten. Maar verheug je ook op je thuiskomst want daar zullen de mensen die van je houden je weer met open armen ontvangen.

    Heel veel liefs van mij.

  • 17 Augustus 2009 - 09:42

    Maria:

    Wat ontzettend leuk om te lezen. Dit soort ervaringen maken je rijk en zijn niet te koop.
    Succes en veel liefs

  • 17 Augustus 2009 - 10:53

    Hansjelle:

    Dag Willeke,

    Wat ontzettend leuk wat je vertelt! Ik hoop dat je niet te veel heimwee hebt en het haalt tot de 25ste! Ik wens je nog veel plezier, groetjes,

    hansjelle@planet.nl

  • 23 Augustus 2009 - 19:18

    Mark:

    Hey lieverd

    N beetje late reactie, maar was deze week erg druk met t boudorp;) Met gelukkig iets makkelijkere kinderen, dan in jouw geval;) (dat wel;)) Maar ik vind t natuurlijk allemaal erg knap van je;) Ik wens je nog n aantal hele leuke en mooie dagen, met t goede weer;) En ik zal er dinsdag zijn op schiphol als je (gelukkig;)) weer terug bent:)

    Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Annandale

Kamp leiden in de US

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2009

Laatste week en terugreis

15 Augustus 2009

Camp Friendship and the Olympics

09 Augustus 2009

Een cabin vol kinderen

01 Augustus 2009

Lead counselor

26 Juli 2009

De drukste week van de zomer
Willeke

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 14670

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 03 Juli 2014

Co-schappen in Mangochi, Malawi

03 Juli 2012 - 29 Augustus 2012

Zambia Nyanje Hospital

26 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Kamp leiden in de US

Landen bezocht: