Een cabin vol kinderen - Reisverslag uit Annandale, Verenigde Staten van Willeke Kampen - WaarBenJij.nu Een cabin vol kinderen - Reisverslag uit Annandale, Verenigde Staten van Willeke Kampen - WaarBenJij.nu

Een cabin vol kinderen

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Willeke

09 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Annandale

Afgelopen week was echt geweldig maar ook erg uitputtend! In een cabin met 4 pubers en 4 kleinere meisjes met o.a. mentale retardatie, is er geen tijd voor rust.

Zondag meteen al een facepainting-fight met de 13-jarige pubers. Dat waarschuwde ons ook meteen voor het verloop van de rest van de week!

De volgende dag heb ik de hele ochtend verstoppertje over het hele kamp gespeeld met Sami, een meisje van 10 met het Down-Syndroom (vrij lastig als je haar absoluut niet uit het oog mag verliezen en campers niet alleen mogen zijn op het kamp). Terug in de cabin werd ik meteen overvallen door 2 campers en volgde een race om mijn schoen terug te krijgen! Die middag stoeien in het zwembad en meteen daarna beachvolleybal wedstrijd spelen. Omdat 4 van onze campers helemaal geen disabillity zoals mentale retardatie hebben (alleen aandachtstornissen en astma) kun je dat soort spellen echt leuk spelen. (Een nadeel is dat ze natuurlijk de hele ochtend bezig zijn met hair-styling, make-up, de juiste kleren uitzoeken enz.)
De avond heb ik met onze jongste camper doorgebracht: Monica. Monica is 7 jaar heeft het down-syndroom, is echt super klein en schattig en heeft een enorme attitude. 'You, come here! Play with me you chickenhead! Oh come on your highness! Pillow fight? Pooh, you're stupid(punch). Make animal noises!' Ook was ze het type dat zonder reden opeens kan besluiten ervandoor te gaan (I can't be here now) waarna je op je sokken de achtervolging in moet zetten en vervolgens de avond doorbrengt al rennend over kamp.

Na deze eerste dag wisten we dus ongeveer wat ons te wachten stond deze week: heel veel lol, heel veel games (zelfs op de Wii) en heel weinig stil zitten. (alleen tijdens voorlezen en meals)

Gelukkig hadden we een ideaal team van counselors deze week, iedereen erg energievol en gek genoeg om alles te doen wat de meiden willen (binnen de camp rules). Vooral met kleine meisjes is het samenwerken zo belangrijk. Als Monica niet naar music wil dan neemt één van ons haar mee naar de gym, en een ander volgt Sami over kamp, en een 3e neemt de puber meisjes mee voor een nail-polish-party, er wel voor zorgend dat er genoeg counselors zijn (let op one-to-ones) om de rest van de groep te begeleiden. Communicatie is essentieel en dat ging eigenlijk heel goed deze week.

Valt het jullie ook op dat ik even in een meer NLse bui ben? Komt omdat het ochtend is en ik nog niet met iemand heb gesproken.

Maar goed, schoon blijven was er zeker niet bij deze week. Woensdag liep ik bijvoorbeeld de hele dag rond met krijt all over me. Pas toen the waterfight begon (+waterslide) kon ik het er (heel sneaky) een beetje afhalen (dat gaat natuurlijk niet met water).
Donderdag hadden we The Mudpit. Vlakbij kamp is een soort van vijver/moerasachtige plek waar je dan met je campers in gaat een een moddergevecht houd. Van top tot teen onder de modder dus! (en het ergste is dat je eerst je campers moet helpen met douchen voordat je jezelf kunt schoonmaken, en daarna de cabin moet schoonmaken) Wel heel grappig om te doen natuurlijk, en een mudfight is zeker iets om eens een keer te doen in je leven!

Naast alle lol zijn er natuurlijk ook nog de problemen die een 13-jarige heeft: liefdesverdriet, mean friend, ruzies, misverstanden, leuke jongens en niet-begrijpende ouders. Als buitenstaander en counselor ben je natuurlijk op dat moment de ideale persoon om al de uitbarstingen aan te horen.

Voor de dance moesten de meiden zich natuurlijk helemaal mooi maken en costums/baljurken uitzoeken. Ook de talentshow was deze week een groot succes. De hele week hebben we naar dezelfde nummer moeten luisteren want iedereen moest natuurlijk uitgebreid oefenen en ook wij waren verplicht mee te doen.

Afscheid nemen vrijdag was echt niet leuk. Naast de campers gingen er ook een paar counselors weg (end of summer is comming).

En toen begon het weekend weer: er waren al grootse plannen. Vanwege een 21e verjaardag (is natuurlijk super groot hier, drinking age) van een meisje gingen we met een groep van 13 mensen naar St Paul. Daar verbleven we een nacht in een Hilton hotel. Hoe we dat konden betalen? door heel onopvallend naar binnen te sluipen met onze slaapzakken hebben we het uiteindelijk voor elkaar gekregen om met 9 mensen op 1 2-persoonskamer te slapen! 4 op het bed, 1 op de stoel en 4 op de grond.

Het plan was om die avond naar het Irish Festival te gaan maar na 2 uur lopen kwamen we erachter dat het aan de andere kant van de rivier is wat nog eens 3 uur lopen zou zijn vanaf de plek waar we waren. We besloten dus maar (omdat het begon te regenen) dat het tijd was om te dinneren. Rond middernacht zaten wij dus in a American Burger Bar met burgers zo groot als mijn hoofd. Daarna nog meer van St. Paul verkennen, black stories spelen in hotel room en lekker slapen in onze geimproviseerde bedjes.

De volgende dag gingen we wel naar het Irish Festival. Een enorme plek vol tenten met muziek, kraampjes en typisch Ierse activiteiten/shows. Was weer geweldig. Iedereen was in de feeststemming vanwege Cheyenne's birthday en wij dus ook volop mee dansen en zingen (het is sowiezo een groep met gekke mensen, de counselors, alleaal gek genoeg om karaoke te doen enz.).
Weer uit eten (t geld vliegt echt weg hier) en daarna met z'n allen naar de bioscoop. Gisteravond kwamen we rond midnight weer aan op kamp.

Nu weer klaar voor de op één na laatste week, met 8 middle-aged women, 1 andere counselor en 1 program staff (betekent in ieder geval dat ze high-functioning zijn).

Ik heb mijn reis terug naar New York al geregeld: ik neem de trein. Trein? Ja, is goedkoper, ik heb genoeg tijd ervoor en zo kan ik meer zien van America en zie ik ook Chicago onderweg. Na 1,5e dag in de trein zal ik zaterdag de 22ste in NY aankomen. Daar moet ik nog even een hostile vinden en dan blijf ik dus 2 nachtjes in NY en kan ik dus wat van de stad zien.

Foto's kan ik pas uploaden als ik weer thuis kom. Het komt er niet meer van om naar een speciale fotowinkel te gaan en het allemaal te regelen. Maar zodra ik thuis ben zal ik zeker een aantal pictures plaatsen op mn weblog!

Ondertussen is het tijd voor ontbijt hier, dus ik ga weer afronden. Ik vind het nog steeds geweldig dat jullie het volhouden om mijn verhalen te lezen!
Tot over 2,5e week :)

Liefs,

  • 09 Augustus 2009 - 15:37

    Annemarijn:

    Wat leuk dat je deze week een hele andere soort groep had! Dat lijkt me ook wel weer is leuk om lekker te tutten met die meiden. En zo'n moddergevecht lijkt me echt geweldig! Wat cool dat je ook nog naar New York gaat trouwens, het is daar zoooo leuk! Ga je daar ook in het Hilton slapen haha? Op welke dag kom je weer aan op Schiphol trouwens?
    X

  • 09 Augustus 2009 - 17:29

    Lizet:

    Wat leuk een moddergevecht! Dat is iets wat ik echt nog een keer in mijn leven wil doen! Wat gaat de tijd trouwens snel! Je komt alweer bijna terug naar Nederland. En trouwens ook erg leuk dat je nog even NY kan bekijken. Veel plezier de laatste 16 dagen.
    Kus

  • 09 Augustus 2009 - 19:03

    Zussieeee=D:

    hai!

    ten 1e: wat is mentale retardatie ofzoiets?
    ooh mudfight lijkt me echt lachen.

    nog 2.5 weken te gaan. ff volhouden!! en dan ben je weer gezellig bij je lieve zussie.

    Dikke kus (K)

  • 10 Augustus 2009 - 09:59

    Esmée:

    Zooo daar ben ik ook weer :). Gisteravond teruggekomen uit Frankrijk. Was erg leuk, maar was natuurlijk dag 1 al weer verbrand :S
    Maarja kom je thuis, de hele vakantie geen mug gezien. Eerste nacht in je eigen bed gelijk een mug! (hadden me ouders en mijn broer ook :P)

    Heb net even alle verhalen die ik gemist had gelezen. Het klinkt echt geweldig allemaal. Het lijkt mij vooral leuk om met verschillende leeftijden te werken. Vind wel dat de tijd snel gaat, want eerst was het nog iets van 84 dagen en nu nog iets van 15.

    Ga nu maar eens even kijken of ik nog wat kan opruimen/wassen/boodschappen doen en middag eten.

    Heel veel plezier nog!

    Kusje

  • 12 Augustus 2009 - 15:38

    Zus:

    Tjonge ik weet haast niet meer hoe ik moet reageren op al je verhalen. Alles is zo indrukwekkend om te lezen. En jij maakt het allemaal echt mee..... bizar! Dat inbreken in het hotel klinkt wel spannend! Pas maar op.. straks breng je me nog op hele verkeerde ideeen!

    I hope you can understand the message I wrote to you, because its written in Dutch...

    see you soon!

    Kiss!

  • 13 Augustus 2009 - 09:20

    Lies:

    Dag lieve meid,
    Zo te lezen heb je een fantastische tijd daar ergens ver weg in the middle of nowhere (goed gespeld?). Ik lees alleen maar superverhalen. Heb je geen heimwee, zorgen, spanningen, moeiten, confrontaties, ..... ?? Ook niet een heeeeeel klein beetje? Zin om naar NL te gaan, of blijf je liever nog een paar extra weken? Ik kan me voorstellen dat je ook uitziet naar je studie in Gron.
    Evert en ik hebben een heerlijke vakantie gehad: een rondreis door Z-Noorwegen. Het is een schitterend land!!! A.s. maandag begint mijn werk weer, na 6 weken valantie. Verder is alles goed hier en kijken we vooral uit naar de geboorte van mijn eerste kleinkind. spannend en erg leuk!!!
    Liefs, ook van Evert.


  • 14 Augustus 2009 - 14:09

    Bianca:

    Hee Wil!

    Wat tof dat je het nog steeds zo leuk hebt daar. Echt afwisselend allemaal wat je moet doen, leuk! Ik moest echt lachen om dat verhaal van Monica, ik zie je al rennen op je sokken haha! Damn nog maar een weekje, en dan weer naar huis.. Lijkt me echt raar om opeens weer naar het gewone leven te gaan! Dan komt Groningen er alweer aan joh! Nou geniet nog ff van de laatste dagen, en we zien elkaar wel als je weer terug bent!

    xxxx

  • 15 Augustus 2009 - 11:24

    Nel:

    Heee lieve wil de bil :D!

    Ik ben een tijdje weg geweest (eerst naar Kreta en daarna backpacken) dus heb ik je verhalen net allemaal gelezen. Wat heb je veel meegemaakt zeg :| Elke dag zoveel activiteiten ondernemen en dan ook nog eens voor die mensen moeten zorgen! Ik vind het echt knap van je!:D Over 10 dagen kom je weer terug naar Nederland, dat zal vast wel weer even wennen zijn. Maar ik vind het heel leuk dat je weer terug komt! Moeten we snel afspreken hoor want het is hier best stilly zonder een willy. Nog heel veel plezier de komende 10 dagen!

    Kus, Nel

  • 15 Augustus 2009 - 15:19

    Sjoerd:

    Hi Willeke, we zijn nu definitief terug van vakantie met onze pubers .. je weet wel: veel hair-styling, nail-polishing .. het heeft allemaal geen geheimen meer voor mij. Het moet wel een paradijs (paradise) voor die kinderen zijn als jullie ze werkelijk in alles hun zin geven! Neem nog een paar leuke dagen in NY inderdaad vóórdat je weer in ons voorspelbare landje terugkomt! Veel liefs, elke week weer!

  • 16 Augustus 2009 - 11:54

    Mama:

    Een wat late reactie. We zijn nu terug uit Friesland en voor ons begint het gewone leven weer.( het echte gewone leven begint natuurlijk als jij terug bent)
    Je beleeft daar nog steeds van alles. Wat spannend om met zijn negenen op een kamer te slapen in het Hilton hotel. Een hele ervaring. Fijn dat je terugreis geregeld is. Wij kijken naar je uit hoor.De komende tijd zal ook een tijd woren van afscheid nemen van een heleboel mensen. Afscheid nemen met gemengde gevoelens denk ik. Sterkte daarmee en we mailen nog. Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Annandale

Kamp leiden in de US

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2009

Laatste week en terugreis

15 Augustus 2009

Camp Friendship and the Olympics

09 Augustus 2009

Een cabin vol kinderen

01 Augustus 2009

Lead counselor

26 Juli 2009

De drukste week van de zomer
Willeke

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 14672

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 03 Juli 2014

Co-schappen in Mangochi, Malawi

03 Juli 2012 - 29 Augustus 2012

Zambia Nyanje Hospital

26 Juni 2009 - 25 Augustus 2009

Kamp leiden in de US

Landen bezocht: